La salida

12 juli 2013 - Aalst, België

¡Hola a todos!

Zondag om 11 uur zal ik eindelijk vertrekken. Na 10 uur vliegen land ik in Atlanta (Georgia) en enkele uren later stap ik daar het volgende vliegtuig op. Tegen 19u30, Costa Ricaanse tijd (8 uur vroeger dan hier, dus wanneer het hier al half 4 's nachts is), kom ik dan eindelijk aan in San José. Daar zal ik opgewacht worden door iemand van de plaatselijke organisatie

die me dan tot bij mijn gastgezin zal brengen. Na deze lange dag wacht me een korte nacht, want voor 8 uur maandagmorgen moet ik al op school zijn om er een test af te leggen. Hieruit zal besloten worden wat mijn huidige niveau van Spaans is en in welke klas ik de komende 4 weken les zal volgen.

Mijn laatste inentingen heb ik intussen gekregen, cadeautjes voor mijn gastgezin werden gekocht en na wat stressen is ook mijn valies ingepakt geraakt. Alleen jammer van de fles jenever voor mijn gastgezin die ik door mijn leeftijd en de strenge controle in Amerika toch maar thuis zal moeten laten...

Donderdag was er nog een klein afscheidsfeestje met de vriendinnen. Zeer leuk om hen nog even terug te zien voor ik vertrek en nog vlug adressen en Skype-namen uit te wisselen. Ik heb er enorm van genoten!

Morgen nog de verjaardag van een neef en dus nog even afscheid nemen van de familie en dan ben ik echt klaar om te vertrekken!

Dit wordt mijn laatste bericht vanuit België, het volgende zou vanuit Costa Rica moeten zijn :)

¡Que empiece la aventura!

Saludos

Ruth

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ianthe:
    13 juli 2013
    We gaan u heel hard missen, maar we gunnen je deze ervaring zeker! Heel veel plezier en we kijken uit naar je reisverhalen!!! Tot in september!! xx
  2. Pap:
    14 juli 2013
    Hebben u zien zwaaien toen ge over Gijzegem vloog ;)
    De groetjes aan Felipe. Hasta la vista!